Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av Mattias Ekman - 17 oktober 2014 14:17

Då var det äntligen det vanliga torsdags  intervallpasset med löparklubben på G

Dessa pass är helt kanon..som vanligt så är det min Nemesis Stefan om man så vill kalla det som håller i Visselpipan..

Jag kommer hem från jobbet 16,35..det ösregnar..det är 8,5 grader varmt ute... jag nickar till en stund i fåtöljen men vaknar till efter 20 minuter och hoppar i löparkläderna för att bege mig till vår uppsamlingsplats där vi ska vara klockan 18,00..... jag anländer 2 minuter innan träningspassets början... jag ser inte en själ på platsen..jaha tänker jag..det är blött och kallt och så vet jag att 10 personer från klubben ska springa Växjö Marathon på lördag så jag antar att det är inställt.  Snart så tittar dom dock ut en efter en från den närliggande stugan där det finns omklädningsrum, och till slut är vi ett tiotal i gruppen som ska träna. Vi börjar köra lite uppjoggning för att få igång värmen och flåset....Stefan går igenom vad som gäller...det blir intervaller 30 X 60 X 90 Sekunder.. visselpipan blåser och vi drar iväg i regnet... första 30 sekunderna  känns bra..snabb vila... sen hörs ljudet av pipan igen och pang så drar vi iväg i 60 sekunder...snabb vila.. sen ryter pipan för 3:e gången och vi vänder och kör 90 sekunder tillbaka i den riktning vi kom ifrån.. riktigt härlig första serien.. nu är det bara 4 kvar :)... visselpipan ryter nu med dessa jämna mellanrum de resterande serierna och alla som är med kämpar på i regnet på denna lilla väg fylld av blöta löv..men här är inga sura miner..det hörs glada rop mellan tävlande klubbkamrater... helt fantastisk stämning ;)... vi avslutar med en gemensam nerjogg tillbaka till den ursprungliga samlingsplatsen.... alla är nöjda med dagens pass...alla tittar på sina klockor för att se hur man ligger till i tid och sträcka... 7,5 km lyckades iaf jag skrapa ihop på detta pass..riktigt nöjd.. vi säger hjärtligt adjö och önksar varandra lycka till inför helgens tävlingar... jag laddar stenhårt inför Toughest på Lördag i Göteborg..Ska bli grymt kul....Löpning är livet :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbock


Ovido - Quiz & Flashcards